Hvemm hjelper til med det meste av kommunikasjonstjenester
Kanskje du er en annonsør som ikke trenger en hel reklamebyråmaskin, eller et byrå som trenger litt ekstra kreativ kraft i prosjekter eller perioder? Med lang erfaring fra reklame, pr og digitalbyråer jobber vi raskt og effektivt med små og store oppgaver.
KONSEPTUTVIKLING
Vi har lang erfaring med å utvikle små og store konsepter – det er noe av det vi liker aller best. Et konsept gjør deg tydelig, relevant og gjenkjennelig. Gode konsepter finner du ikke i Excel eller Powerpoint, men i folks liv. De tar ikke utgangspunkt i det du aller helst vil si, men i hva målgruppen din kan tenkes å ville lytte til.
IDEUTVIKLING
Vi kan utvikle konsepter fra bunnen av og levere ideer på dette, eller vi kan jobbe ut ideer på et allerede etablert konsept. For å gjøre ideprosessen effektiv, har vi en åpen og tett dialog underveis for å sikre at vi er på riktig vei. Avhengig av tid, penger og effektmål lager vi ideprosessen akkurat så enkel eller omfattende som du ønsker.
ART DIRECTION OG FORMGIVNING
Vi kan gi deg et overordnet, visuelt konsept som kler merkevaren, produktet eller tjenesten din. Dette inkluderer utforming av grafisk materiale, valg av bildestil og hjelp til å finne riktig fotograf eller illustratør. Vi lager en visuell verktøykasse som er akkurat så stor eller liten som du ønsker, med det innholdet du trenger.
TEKSTARBEID OG UTVIKLING AV BUDSKAP
Tekst er tanker på trykk. Vi kan levere klare og effektive tekster til det formålet du trenger. Enten det er en presentasjon som trenger litt spissing, en postetekst som trenger vinger eller en merkevarehistorie som gjør de ansatte stolte i sjela og blanke i øynene, så skriver vi det for deg.
REKLAMEKAMPANJER
Vi utvikler og følger opp kampanjer i alle størrelser, flater og kanaler. Gjerne i tett samarbeid med markedsavdelingen, mediebyrået eller andre. Vi har lang erfaring med de fleste flater og kanaler, og basert på budsjett og ambisjon leverer vi ideene og foreslår produksjonsmiljøene som passer best til jobben. Med vår bakgrunn fra både tradisjonell reklame, pr og digitalbyråer kan vi levere ideer til både kjøpte, egne, fortjente og noen ufortjente flater. Se våre tidligere arbeider.
MANUSUTVIKLING
Film har alltid vært en effektiv kanal for å formidle budskap og å vekke følelser. Teknologien har i tillegg gjort det enklere og billigere å utvikle og spre film. Film er historier, og historier kan fortelles på mange måter. Vi bidrar med manus til reklamefilmer, internfilmer, animasjons-/forklaringsfilmer for å nevne noen.
Her er noen konsepter vi har vært med å utvikle

Kunde
Rema 1000
Byrå
New Deal DDB
Kanaler
Alle
Det enkle er ofte det beste
Troen på at det lønner seg å gjøre ting enkelt har alltid vært en del av sjela til REMA 1000. De snakket i mange år om hvordan de gjorde ting enkelt, kjørte pallene rett inn i butikken for eksempel. Folk flest assosierte ordet «enkelt» med REMA 1000, men problemet var at ordet «enkelt» ikke ble opplevd som spesielt attraktivt. Konnotasjonene gikk mer i retning av dårlig kvalitet og lettvinte løsninger. Ambisjonen med «Det enkle er ofte det beste» var derfor av mer semantisk art. Kan vi lage et konsept som får folk flest til å fylle ordet «enkelt» med nytt innhold og mer verdi? Ved å lage historier som ikke handlet om paller og butikker, men om hvordan livet ble bedre om man tenkte litt enklere, tror vi at det lykkes.

Kunde
Statoil/Equinor
Byrå
McCann
Kanaler
Alle
Vi støtter morgendagens helter
Noen ganger handler de beste konseptene om noe annet enn kjernevirksomheten din. For Statoil/Equinor er det sponsorkonseptet deres som antakelig har best kjennskap. Antakelig fordi det handler om noe som opptar folk. Mens andre konsern betaler dyrt for å klistre logoen sin på allerede overbetalte fotballspillere, valgte Statoil å satse på unge talenter. De som skal gjøre fantastiske ting i morgen, eller om noen år. Det må vel sies å vise tro på, og engasjement for, fremtiden. Ikke så dumt for et selskap som pusler med olje og gass og sånt.

Kunde
Prematurforeningen
Byrå
Dinamo
Kanaler
Film, print, visittkort
Noen av de største miraklene i verden er ganske små
En av oss har et barn som veide litt mer enn en smørpakke da hun ble født. Kanskje var det derfor vi fikk være på en reklamedugnad for prematurforeningen. Vi visste at konseptet aldri skulle bygges gjennom flotte reklamefilmer eller tung annonsering. Derfor måtte det vi sa gi mening og verdi i seg selv. Noen få ord som egentlig ikke trenger en ide eller en historie for å vekke følelser. En enkel setning som alle med premature barn vet at er sann: Noen av de største miraklene i verden er ganske små.

Kunde
Fresenius Kabi
Byrå
Geelmuyden Kiese
Kanaler
Film, nettside
Du som ga meg energi
Fresubin er en energidrikke som skal hjelpe alvorlig syke mennesker med å holde vekta. Ikke bare var det et alvorlig tema, det var også mer eller mindre forbudt å lage noe som lignet reklame for produktene. Da måtte vi tenke annerledes. Fresubin gir energi som hjelper syke mennesker gjennom en krevende situasjon. Det samme gjør pasientenes nærmeste. Ektefeller, foreldre, venner eller andre som stiller opp når det trengs som mest. Det fortjente en takk, mente vi. Derfor lot vi et knippe kreftpasienter dele sine historier om takknemlighet. Overfor pappaen som alltid var der, venninnen som fikk henne til å le, datteren som hun ville se vokse opp. Små, nære historier om takknemlighet overfor den andre. Den som ga meg energi.

Kunde
Altibox
Byrå
Good Morning Naug
Kanaler
Alle
På nett
Teknologi handler sjelden om teknologi. Som så ofte ellers så er det mennesker involvert. Da Altibox skulle ha et overbyggende konsept som kunne brukes i alle kanaler, på alle flater og til alle typer budskap, ble løsningen den klassiske «rullerende payoffen». En godt brukt og til tider utskjelt gjenganger, men fantastisk når man er avhengig av å spisse den til å fungere på alt fra Netflix-lanseringer til internopplæringsprogram for beredskap. På nett. Med en tilleggssetning som tilpasses det aktuelle budskapet. «På nett. Med Netflix i boks». «På nett. Og beredt.» Og tilbake til mennesker; det viktigste teknologien gir oss, er jo hverandre. Den gjør oss mer tilgjengelige og nærere, på tvers av kontinenter, kulturer og generasjoner får den oss mer på nett. Med hverandre.